Saopštenje – COVID-19

Saopštenje – COVID-19

Broj: 06/20

Datum: 29.06.2020.

Komora javnih nabavki Srbije u skladu sa Statutom Komore i Odlukom Upravnog odgora Komore, a u cilju zaštite interesa svih učesnika u sistemu javnih nabavki u Republici Srbiji u susret početku primene novog Zakona o javnim nabavkama (1. jula 2020.), vodeći se principa društvene odgovornosti i solidarnosti, izdaje

S A O P Š T E N J E

Imajući u vidu da se prethodnih dana stvaraju ogromne gužve ispred nadležnih institucija u cilju prikupljanja dokumentacije neophodne za predaju zahteva za upis (obnovu) u Registar ponuđača APR, te da predmetni rok za predaju dokumentacije ističe 1. jula – apelujemo na nadležne da produže navedeni rok kako bi svi ponuđači blagovremeno pripremili dokumentaciju, a istovremeno se sprečile gužve koje povećavaju rizik od širenja virusa COVID-19.

Neophodno je da svi učesnici u sistemu javnih nabavki razumeju da će postupci po važećem Zakonu o javnim nabavkama biti sprovođeni i u narednih nekoliko meseci (ukoliko su pokrenuti pre 1.7.2020.), u skladu sa članovima 239. i 240. novog Zakona o javnim nabavkama. Stoga je razumljiva odluka APR da izađe u susret učesnicima koji će moći da dokažu status registrovanog ponuđača, posle 1.7.2020.godine – potvrdom registratora Registra ponuđača da je ponuđač registrovan u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama („Sl. glasnik RS“, br. 124/12, 14/15 i 68/15), a što će biti moguće utvrditi i uvidom na internet stranici APR-a.“

Međutim, treba uzeti u obzir činjenicu da usled pandemije COVID-19, ponuđači nisu stigli da u roku od 1. marta do danas izvade svu neophodnu dokumentaciju za produženje registracije u Registru ponuđača APR. Obaveza pribavljanja kompletene dokumentacije (osim izvoda iz kaznene evidencije) iziskuje određeno vreme koje ističe, što je prouzrokovalo stvaranje ogromnih redova, pravih “reka” predstavnika privrednih subjekata, koje su, pored ostalog, u potpunosti u suprotnosti sa trenutnom epidemiloškom, odnosno zdravstvenom situacijom u državi.

Stoga, Komora javnih nabavki apeluje od nadležnih organa da, ukoliko za to postoje tehničke mogućnosti, rok za predaju neophodne dokumentacije APR-u za upis (obnovu upisa) u Registar ponnuđača odloži za dodatni primereni rok, koji ne bi smeo biti kraći od 15 dana.

Predsednik Komore javnih nabavki Srbije

Prof. dr Marko Špiler

Direktor Komore javnih nabavki Srbije

Miloš Jović

Sekretar Komore javnih nabavki Srbije

Nikola Živančević

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *